5 Tips voor voor het verzenden van de perfecte nieuwsbrief
Bedenk een opvallende onderwerpregel
Bedenk een opvallend onderwerp voor de nieuwsbrief. Jouw ontvangers ontvangen veel mail en je wilt natuurlijk niet dat jouw nieuwsbrief direct in de prullenbak wordt verplaatst. Onthoudt wel "less is more". Probeer de onderwerpregel op maximaal 75 karakters te houden (inclusief leestekens zoals spaties.) Dit is het maximaal aantal tekens dat door Outlook (de meest gebruikte mailclient) wordt getoond.
Het juiste tijdstip
Onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste mensen hun e-mail checken in de middagpauze van het werk. Een goed tijdstip om je nieuwsbericht te versturen is dus rond 11:45 uur. Op deze manier zul je bovenin de mailbox staan wanneer de ontvanger zijn of haar mailbox opent tijdens de lunch.
Keep it simple
Probeer niet te veel informatie in een nieuwsbrief te "proppen". We adviseren maximaal 5 nieuwsberichten in een nieuwsbrief te plaatsen. Hou de berichten ook kort omdat jouw nieuwsbrief ontvangers niet het hele bericht zullen lezen. Ze scannen als het ware de nieuwsbrief. Zet de belangrijkste berichten bovenin.
Wees consequent
Probeer de nieuwsbrief op vaste momenten te versturen. Heb je geen nieuws te melden probeer dan andere relevante content in de nieuwsbrief te plaatsen. Bijvoorbeeld een recap van oudere berichten.
Bedenk wat je wilt bereiken
Wil je dat jouw ontvangers doorklikken naar jouw website, gebruik dan CTA's (Call To Action ) die zullen triggeren. Wil je bijvoorbeeld dat de lezer doorklikt naar een actiepagina waarop alleen aanbiedingen van jouw webshop staan, plaats dan een button met een tekst als "Shop nu met veel korting"
Ook starten met het verzenden van nieuwsbrieven?
Boksie kan jou helpen met het opzetten van een nieuwsbrief plan. Desgewenst kunnen wij ook helpen bij het maken van een nieuwsbrief template en het instellen van e-mailcampagnes. Neem contact met ons op voor meer informatie.